Thursday, 14 April 2011

kembali pada Allah yg satu.

jommm puasa nam n ganti...tuk kesihatan badan..
ri ni x mo cite sal owg len..jom kita cite sal puasa tuk kesihatan badan.
aq da terbace 1 artical n juga fakta..jom kita kongsi same2...

sebelum 2 jom kita renungkan lagu ni n lirik nya


Puasa yang berjaya dari segi kesihatan melalui tiga fasa iaitu:-

· Fasa pertama (dua hingga tiga hari)

– Perut lapar, badan letih dan cepat marah (kadar glukos dalam darah rendah).

Pada fasa pertama inilah orang berpuasa terasa amat terduga dan paling susah hendak dilalui. Ini kerana pada masa ini, badan belum terbiasa dengan keadaan perut kosong dan rutin baru yang diamalkannya.

· Fasa asidosis. (tiga hingga 14 hari)

– Kurang selera makan, nafas berbau, lidah menjadi ‘putih’ atau ‘berdaki’, badan lesu.

Fasa ini tidak berapa terkesan sebab cara puasa yang diamalkan ialah puasa separuh masa dan makan minum separuh masa. Jika kita terlalu sedikit makan, fasa ini akan dikesan dengan nyata.

· Fasa ketiga (14 hari hingga akhir puasa )

– Lidah jadi bersih, nafas hilang berbau, selera makan baik, tenaga mula pulih dan kadar glukos kembali normal.

Pada fasa ini, mental, emosi dan badan semakin ‘optimum’ dan anda menjadi seperti orang baru.

Keadaan puasa begini hanya dicapai oleh mereka yang benar-benar mengawal makan dan minum supaya proses ‘asidosis dan ketosis’ dalam badan berjalan lancar.

Wali Allah mencapai peringkat spiritual yang tinggi kerana ketajaman ‘mata hati’ mereka kerana puasa yang mencapai matlamatnya.

p/s:jgn kita salah,puasa bukan sahaja utk mguruskan badan...tp banyak manfaat nyer..gunakan la sebaik nyer..tuk mendapat keredaan Allah..insyallah.

so ri ni jom kita layan lagu maher zin dan dengar zikir2 kpd Allah..



Wednesday, 13 April 2011

kenapa la dalam dunia ni da owg rupa lagu ni



urmmm....rabu dah..n pertengahan bulan april..x prepare pe langsung..barang jew baru bli....
urmmm..rinduuu jb...everything in jb...the most important of life i'm all in jb..waaaaaaaa....i want go back....mohd haikal plsss help..help...
dah x mau duk kl dah..perit..sakit...smua da..

topic blog ri ni..knp la dalam dunia ni da org lagu ni...
  • pk diri 2 matang,tp padhal x pon(xsadar diri)
  • x pandai nak jg at owg len,ikot rentak die jew...
  • owg tanye,jwb benda yg x septt nyer (wat mood xda jew)
so...
p/s: bio kan die ngan labu2 nye...kita wat hal kita jew...pedulik sme org...lihat dr dlu bru tgk owg len


ahhahaahhahaha....tetiba lak aq teringat kawan 1 office aq tanye ,x tau la same ada die sampaikan n dlm mase same die tanye kot....jom...layanzzz...

mase aq mula2 masuk pract,da la sorang mamat ni..minat la kat aq...urmmm..aq pon g tau la pung pang3...yg aq dah da pakwe n dah nak bertunang dah pon...
so die kena reject la nan aq..hahahhahahahaha..so aq rject care baik kot.....sampai la 1 mase ni,die maki2 aq kat fb..ckp aq mcm2 la,siot x????aq pon lawan la balik,panas la owg ckp mcm2 sal aq...sampai la tahap kesabaran aq xda batas,trus block fb die..ahhahahahah..puas at makcik na...inisiatif yg bagus...aq ingat sampai c2 jew la ...rupa nya semalam,kawan aq g tau die ckp aq slalu col die...alamak...fitnah ni...adoiii..apekehal mamat ni,gli lak aq..nak fitnah 2 agak2 la...ke stail org kelantan mmg gni,ble kena reject..lawak kan....opsssss...tersebut lak negeri nyer...soriiii..~~~~
cam haram pon dah,2 yg aq dengar owg sampaikan...yg aq x dengar..hahahahhaha..cm bodoh lak aq tgk...bukan mcm lg..memang kot..dak yg cite kat aq pon tergelak same..die lg kenal aq kot..
mgkin die bajet or perasan hdsome n hot kew???then aq pon ckp la kat kawan aq 2,die kaya kew???die da degree ke,kelulusan pe die da???moto cabuk pon tarak lg mau cite aq mcm2..tgu mase kena sound jew la 2...

p/s: 1)fitnah 2 lagi teruk dr membunuh
2) kalau org 2 bek dgn aq,aq pon bek dgn org 2..



jom kita memotivasikan diri dengan ayat aq share dalam fb...

‎"Jika anda ingin orang lain tersenyum pada anda, anda harus memberikan nya terlebih dahulu kerana dengan senyuman yang ikhlas dapat mempererat hubungan sesama insan."



Monday, 11 April 2011

hahahahahahahah....

Rasa geli n kelakar je bila tgk org Berpura. Dia berlakon dlm dunia Realiti dia. Bajet nk HOt2 je. hakikat?? mcm warm warm nail je. Biarkan dia berputar dgn RODANYA.hi2


i loike die nyer statement kat facebook..sk sgt..mmg kena la.gagaagagaaga~~~~`

seketika di puchong..


asalamualaikum...n salam sejahtera...

hi,
berita untuk minggu lepas..agagagaggag~~~~
g puchong ler...umah maksu..bandar baru puchong
balik 2 kije trus antar hitam balik tmn melati with wanie...siap2..tr
us gerak..
x leh lambat, t ramai owg..penat menunggu..
dr taman melati terus ke kl sentral..
dr kl sentral trus ke subang jaya..
sampai2,tgu maksu amik..kat ktm subang jaya,nek keta baru...


ford escape
keta baru wooooo...


singgah umah lame maksu kat usj bpe tah..x ingat(pad
ahal dah bpe kali pegi)..settle makan trus balik puchong...umah baru die..ri 2 x dpt tunjuk gambo kan..ni nak share gambo umah baru die...weee....x byk..yg k
at depan jew..


2 je la..dlm at..ble la aq nak dpt umah cm ni..best wooo....insyaallah,sikit tahun lg..renovate jew 50k..gler r...best2..suami die cerewit sikit..nak kan yg terbaik..like my lover....
datang umah die ,sal da celebrate princess syira n husband die
nyer bufday...
ahahahahha...ni la yg da mase ri sabtu ri 2..hehehehheheh..masak bihun singapore..ri 2 dah watkan kek batik.
aq sempat wat cistat..1st time buat 2...blaja nan maksu..jom tgk pic yg sempat ambik mase wat cistat 2..sedap 2...
jom layanzzzzzzzzz..........................




ni la,hasil mold nyerr...

ni la la hasil cheese nyer..


Thursday, 7 April 2011

marilah kita kongsi sama-sama


artical ni aq dpt dr kawan2 fb,diowg share...then aq pon terbace..so aq pon share jg la kat blog ni..tuk tatapan kawan blog aq...jom bace sampai abis...mmg panjang tp ia adalah tuk idup kita didunia tp di akhirat kelak..

AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI

AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI....

- please read!!!.. TRUE STORY

Message: Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut.

Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut..............Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia, sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi"

Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa

Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang

ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut...

Adakah anda percaya ?Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhye lelaki kawin sama lelaki begitulah sebaliknye. Dan didalam Al-Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa tanda tanda hari kiamat ialah apabila orang islam sendiri yang membenci islam dan menentangnye. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita. Jadi secara amnye... sebenarnye hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila...........Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini.Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh di negara ini. Jadi sama-samalah kita renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia.....untuk menanti ketibaan hari kiamat....................

Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempabumi di tiga tempat ....timur tengah, barat dan timur. Waktu itu baru Turki dan Taiwan.Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama sama kita renungkan...buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari....sabarlah menanti.....sekian

Ini adalah keratan email yang dihantar oleh seorang rakan kepada saya..oleh itu menjadi tanggungjawab saya untuk edarkan pada semua.. sekian..

Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan disebuah akhbar berbahasa Cina)

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"

(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

gambaran Hari Kiamat

✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.
✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.
✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.
✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.
✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.
✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.
✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.
✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.
✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.
✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.
✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
ⅰ- Pemimpin yang adil.
ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata “Aku takut pada Allah”.
ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.
✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara “pergilah berjumpa dengan para Nabi”. Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.
✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.
✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga ‘Arasy itu tiba dibumi.
✐ ‘Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.
✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari ‘Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.
✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & ‘Atid / Kiraman Katibin.
✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.
✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.
✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.
✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.
✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.
✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.
✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta’ala dengan Maha Bijaksana.
✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.
✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)
✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.
✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.
✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.
✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.
Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.
☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.
sumber: Amar Sufi

kek batik ikot suke aq.


semalam balik kije trus singgah carefore wangsa maju...cari barang2 tuk nak wat kek batik n keperluan aq jew la...balik2 trus bersihkan diri n tgk tv sambil tgu azan maghrib,pas solat baru la la makan n trus wat kek batik...kek batik kew???bukan kek biskut marie???hahahahha..pape jew la...yg pasti jd jg la aq buat...x lembik sangat n x keras sangat sampai x leh makan..akk office kate ok..ok la kot..aq ni x bpe sk manis sgt,so aq x la wat manis2...ju
st nice jew..cm aq..simple but nice..hihihiihih..perasan..ri ni aq nak share la resepi kek ni tuk sape yg bace blog aq ni...jom tryyy...

kek batik nestum.

1pek biskut marie
1/2 pek milo yg 200g
1/2buku buttercup
2 sudu gula
1/2tin susu pekat
1/3 air suam
nestum

cara buat:
1)cairkan butter cup, masukan besama susu pekat,dan juga air suam biarkan sehingga cair
2)sementara menunggu butter cair,patahkan biskut kpada 3 atau 2 bahgia ke dlm bekas
3)kacau butter td sehingga rata n masukan milo,kacau shingga rata n pekat
4) gaul rata biskut dengan barang2 yg telah dicairkan n gaul bersama nestum..sehingga rata
5)lastly letak ke dalam loyang or pape mangkuk n masukkan ke dlm fridge(peti ais)
6)potong n sedia utuk dihidang..

senang kan..hihihiihh..2 jew la..x yah susah2 kan diri..
p/s: nak letak kekacang pon g best..


ni la kek biskut marie sy..hiihihih..cm ner..jom la try...senang dan cepat..





Wednesday, 6 April 2011

awat mengantuk sangat niiii



salam....
awat mengantuk sangat pg ni....x kan sal makan kue tiaw n nasi goreng td...x kan la effect nyer sekejap sgt..urmmmm..mgantukkkk glerrrr..smlm pon tdo awal jew..sib la,1 tong air mineral da....leh tahan ngantuk ni cikit,1 hari jew btong2 air minum,lau x sakit2 badan la jwb nyer..dah wajib da la,lau g memane....

semalam mam nasi lemak kaw pon x da la ngantuk sampai cm ni,nasi lemak die best..sedap la dan murah..hanye RM1.20 jea....


ni la die nasi lomak nyerrr...bg aq cukup la,x tau lau owg len makan kan...ok la simple but nice....ala bli pon kat sebelah ni jew..yg best nyer die nyer sambal..sodap...



kat c2 pon ppg da jual pulut durian...urmmm..ppg dah makan pulut durian,lau ptg2 leh jgk layan..pape pon aq share jg la gmbo pulut durian RM3.00






Sunday, 3 April 2011

seketika di JB





salam......

jumaat 1 april 2011
ponteng kijew,trus balik jb pepagi.....cam biasa la..nek dr TBS...kat bukit jalil mane da g kan....jauh nyerrr..penat cm biasa la ak pengsan smua....antibody aq kan x kuat cm dlu...malas g cheak....insyaallah x da pape la..bas aq kol 11.30pg,sampai
c2 kol 10.45pg,nek bas caswey link..cepat ,selesa n selamatAmin.insyaallah......ok la kot tgu sekejap jew....cm biasa la bekal nek bas mineral water,roti 2 pcs..hihiiihih..1 makan,kkdg 1 g sampai umah x makan2...hehehhe..sampai2 je kol 4lebih..cm slal
u la my lover yg sedia mnunggu aq p
ulang kat terminal larkin 2..hope always n x jemu jemput aq..sayang die....
hiihihiihih....tgu die wat kije jap kat danga,pas2 trus g makan...nak tau makan pew..jom tgk pic....


sabtu 2 april 2011
settle kan booking n barang2 tuk majlis uda...urmmmm..
1)pelamin,bj settle
2)barang tuk batal air sembahyang pon dah da
3)doorgift pon sparuh settle
4)kek(maksu sponser,x tau cm ne)
5)conopy pon dah settle

just tgl
1) kad jemputan
2)barang2 masak n tukang masak x cr g
3)kompang
4)x tau la die nak pe g.....yg len settle sendiri la..


cr barang2 uda,aq pon sebuk jg ler cr brg tuk aq ....yew la,aq kan kijew t xda mase nak cr barang..nak cr kat kl x larat la nak bawak balik jb..bli sikit2 jew..

sunday, 3 april 2011
go back to kl.....x tau nak gerak kol bpe ni...col2 my lover,mak aiiiiiii...susah nyer nak bagun..cm ne ni yunk..kate mau jalan2....ni mesti kes tdo lewat la ni....ni x sk ni....urmmmm.....sabooooo jew la,...chilll